Kleurles

Kleurles

Onze kinderergotherapeuten zijn bevoegd om de Kleurles in de klas te geven.

De Kleurles is een methodiek, ontwikkeld voor de leerkracht om in de klas te gebruiken, om de motorische uitvoering van pen- en papiertaken bij de leerlingen te verbeteren. Door middel van kleuren wordt hier aan gewerkt.

De Kleurles bevat een aantal thema's, zoals zithouding, pengreep, doseren van kracht en fijne motoriek.

Tijdens het kleuren kun je aan alle voorwaarden werken die nodig zijn voor het motorisch uitvoeren van pen- en papiertaken. Kleuren is eenvoudiger dan schrijven waardoor er meer ruimte is om aandacht te geven aan die voorwaarden.

Leerlingen maken de grootste vorderingen als ze een periode intensief met een of meerdere thema’s van De Kleurles bezig zijn en direct feedback krijgen van de leerkracht. Voordoen, samendoen, passende materialen gebruiken, feedback geven en een positieve benadering, geven het meeste resultaat.

Onze ergotherapeuten zijn opgeleid om de De Kleurles in de klas te geven, waarbij de leerkracht of intern begeleider leert kijken naar de verschillende schrijfvoorwaarden van de leerlingen. Ze leert de verschillen te herkennen, maar ook de juiste ondersteuning te bieden aan de leerling.

Na de Kleurles coachen wij de leerkracht om het geleerde in de praktijk te brengen en de leerkracht gerichter kan werken aan de voorbereidende schrijfvaardigheden.

WAT IS DE KLEURLES - DE KLEURLES

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie, wanneer u interesse heeft om de Kleurles in de klas te implementeren.